środa, 25 lipca 2007

Ciasteczka z rodzynkami

Pogoda dzisiaj deszczowa więc postanowiłam upiec ciasteczka, które w naszej rodzinie funkcjonują jako owsiane. Przepis wzięłam z bardzo starej książki "Goście w domu" Ewy Orczykowskiej, gdzie nazwano je ciastka z rodzynkami. Podaję przepis i sposób wykonania:
3/4 szklanki płynnego miodu,
3/4 szklanki stopionego masła,
3/4 szklanki cukru, można zastąpić brązowym,
1 jajko
wymieszać razem.
Następnie dodajemy 2 szklanki mąki pszennej,
2 szklanki płatków owsianych,
1/3 łyżki sody,
szczyptę soli,
łyżeczkę cynamonu w proszku,
1 szklankę rodzynków.
Po wyrobieniu wałkujemy ciasto dość grubo i wycinamy ciastka szklaneczką. Pieczemy w 180 C, 10-15 minut do zbrązowienia.
Ja dodaję jeszcze otręby, orzechy pokruszone, słonecznik, pestki dyni.
Zachęcam do upieczenia wersji podstawowej,
Ciastka są bardzo dobre do kawy czy mojej ulubionej czerwonej herbaty. Po upieczeniu dość twarde(ja takie właśnie lubię), ale na drugi dzień nie schowane do pudełka miękną.

Brak komentarzy: